Szukasz dobrej oferty PBN? Nie wahaj się! Wejdź w to miejsce.

Aby odbiorca odnalazł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale też postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne fachowe i pomocne dla odbiorcy treści. Lecz nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network – proste pozyskiwanie dużej ilości zróżnicowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez agencję SEO lub większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są na ogół wykorzystywane jako jeden z elementów rozbudowanej strategii reklamowej, co trzeba silnie zaakcentować, gdyż najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie to spory koszt, a później trzeba przeznaczać niemało godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.

Jak korzystać z PBN? Proponujemy wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym

PBNy znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, nazwa i adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też wpis w ogólnodostępnym katalogu firm, profil w mediach społecznościowych albo artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Następny interesujący sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej wartość pierwotnego wpisu, gdyż napotykanie linków do niego na różnych witrynach w sieci rozumieją jako znak, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, godne przeczytania teksy. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, gdzie kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych głównie z finansami, aktualnymi wydarzeniami, prawem oraz medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO