Istnieją 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego piosenkarza, Święto Pracy czy Dzień Kobiet. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie trzeba zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny typ pozycjonowania to trafne i sprawdzone wyjście dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest również to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– golarka Eldom G50 5 szara,
– telefon LG Q60 biały,
– obuwie sportowe puma Axis czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne w szczególności dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się zazwyczaj:
– dzielnicę (np. “sklep sportowy Jeżyce”)
– miejscowość (“masażysta Kraków”)
– państwo (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów rezydujących na danym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]