
Więcej szczegółów o kufrach motocyklowych.
Podróże motocyklem są wygodne i dają poczucie wolności, ale gdy wyruszamy na kilkudniowy wypoczynek bądź dłuższą wycieczkę może się okazać, iż wszystkie nieodzowne nam przedmioty nie pomieszczą się w typowym camelbagu czy plecaku. Częstokroć również przewożony ekwipunek jest dość ciężki przez co umieszczenie go na plecach może mieć wpływ na bezpieczeństwo kierowcy. W takich wypadkach warto pomyśleć o zakupie kufra motocyklowego.
Typy kufrów motocyklowych – centralne i boczne
Zasadniczą kwestią, z którą boryka się posiadacz pojazdu szukający kufra motocyklowego jest to, czy zaopatrzyć się w kufry boczne czy lepiej zdecydować się na kufer centralny. Jeżeli na motocyklu poruszamy się przeważnie w terenie zabudowanym, a nasze dłuższe wyjazdy to zwykle jednodniowe, niedalekie wyprawy za miasto, wystarczy po prostu kupić i zamocować kufer centralny. Objętość takich kufrów wynosi zazwyczaj od trzydziestu do pięćdziesięciu litrów, jednakże jest to przestrzeń wystarczająca, aby pomieścić wszelkie potrzebne akcesoria, dodatkową kurtkę, rękawiczki, a czasem nawet kask. Plusem kufrów centralnych jest to, że ciężar rozkłada się równomiernie, ponieważ zakładane są one za plecami motocyklisty. Odmiennie wygląda to przy instalacji kufrów bocznych – są one zakładane po jednym z każdego boku jednośladu. W następstwie tego przy transportowaniu przedmiotów o dużej wadze należy dołożyć wszelkich starań, żeby ciężar ładunku podzielić dość po równo na oba kufry, by nie dopuścić do ściągania maszyny w czasie podróży na lewo albo prawo.
Za które kufry motocyklowe zapłacimy kilkaset, a za które parę tysięcy złotych?
W sprzedaży znajdziemy mnóstwo kufrów motocyklowych, które różnią się od siebie nie tylko objętością, ale i materiałem, z którego są sporządzone (np. wzmocnione polimery albo wytrzymałe aluminium). Bez wątpienia wybierając kufry motocyklowe powinniśmy kierować się w szczególności ich solidnością i tym, czy gwarantują ochronę schowanych do nich przedmiotów. Jednakże dla licznych motocyklistów ważnym faktorem, często mającym ogromny wpływ na ostateczną decyzję o ich zamówieniu, jest też ich cena. Kufry centralne, ze względu na to, iż są mniejsze i łatwiejsze do zainstalowania, nie są wielkim kosztem. W porządnej jakości kufer tego typu można się wyposażyć już za paręset złotych. Natomiast kufry boczne, które kupuje się wraz z zestawem do instalacji na pojeździe, obejmującym konieczne adaptery, stelaże, ale też nierzadko i zabezpieczenia antywłamaniowe, to już koszt sięgający kilku tysięcy złotych.
Nasze dane kontaktowe:
Legato Motocykle
ul. Mogilska 97
31-545 Kraków
Mob.: +48 697-948-899, +48 697-948-666
E-mail:
[email protected]